2014/01/22

Senaste nytt

Kom till Umeå för 6 dagar sedan. De dagarna har varit fyllda av känslan av att jag är så otroligt omtyckt av mina närmsta vänner!
Blev hämtad med bil på stationen med all min packning och hund. Sedan for vi hem, dumpade väskorna och hund för att sedan åka till maxi.
Under fredagen-söndagen bodde Alex hos mig. Härligt att ha någon så nära typ dygnet runt. Vi flyttstädade Alex lägenhet, lagade mat ihop, åkte pulka och bara umgicks.

Började läsa socionomprogrammet i måndags. Måndag, tisdag och onsdag hann gå innan jag helt klart bestämde mig för att jag ska hoppa av. Egentligen bestämde jag mig nog redan vid uppropet och introduktionen  första dagen, det kändes verkligen inte rätt och det läraren sa var så oinspirerade.

På tisdagen började jag läsa en kvällskurs om vin i samband med mat. Läraren pratade i över 2,5 timmar och jag antecknade allt han sa. Han var världsbäst som föreläsare och jag kände att den kursen var så rätt för mig! Han berättade så mycket intressant och egna erfarenheter och upplevelser. Grymt bra helt enkelt!

Ikväll var jag hemma hos en av de jag arbetar som kontaktperson åt. Nu för bara ett par minuter sedan så skrev hon att jag är "så amazing". Jag är tydligen rätt bra ;)

Jag gillar dagarna när jag och Johan äter frukost, och när Jenny kommer hem från skolan och vi dricker kaffe, när alla är i köket samtidigt på kvällen och man tränger ner sig i soffan framför tv'n med dem båda. Jag har fina grannar och vänner här! Andra höjdpunkter på dagen är att komma ut på första morgonpromenaden med hunden, varje dag är så vacker. Frost på träden, sol bakom husen, nysnö på marken och en tystnad som jag älskar. Jag gillar också känslan av att ge glädje till en annan människa som inte frivilligt valt just mig som vän. Att vara kontaktperson är mycket givande. Jag är omtyckt av människor som jag i vanliga fall aldrig skulle lära känna. Människor som jag egentligen inte passar med, men som ändå trivs så bra med mig. Jag ger dem något och de ger mig så mycket tillbaka!

Jag har gjort mycket den sista veckan. I morgon ska hund vara med Ebba hela dagen. Jag är lite avundsjuk på henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar