2009/11/30

helgrapport!

Måndag morgon.
Helgen är över men jag är ändå ledig. Denna vecka jobbar jag Tisdag, Lördag och Söndag. Inte det roligaste. Pengafronten just nu ligger på botten. Bara jobbat 20 timmar/vecka de sista två veckorna. Vilket innebär att efter hyran och busskortet är betalt har jag 15 pund att leva på. Under 200 svenska kronor. Men men, tur för mig att jag sparade pengar som en galning när jag jobbade i Ealing.


Helgen har varit bra, men ändå inte en av de bättre.
I fredags tog jag en långpromenad från London Bridge till Westminster bridge. Det var svinkallt men väldigt vackert. Längst med south bank hade de en julmarknad som var jättemysig.

Helgen har spenderats med Anna, Lila och Annas kompis Magnus.
Var ute på puben i Fredags men jag gick hem tidigt eftersom jag skulle jobba på lördagen.
Jobbet i lördags var jätteskoj. Lördagar är slappa. Hann baka flera kakor och Laura var på bra humör. Hon är en typisk brittisk tjej som man inte ska tjafsa med. En riktig bitch när hon är på fel humör. Men hon har nog fattat att hon inte ska behandla mig illa, för då blir jag bara tyst och undviker henne.

Lördag kväll begav vi oss till Camden och gick på en pub. Efter ett tag åkte vi mot Old Street och stannade på Trafik tills de stängde. Käkade lite onyttig skräpmat på kebabstället och åkte sedan hem. Halvt ovärd kväll, men det var trevligt ändå.

Söndagen spenderade jag i sängen. Tills på kvällen då jag åkte upp och mötte de andra på Brick Lane där vi åt indisk mat. Mums. Samosa och nanbröd. Verkligen en bra restaurang, Tack KBA :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar