2009/06/10

Olaa.



Nu har det hänt saker i Annas liv. Mindre saker som ändå har stor betydelse.


Måndags: Skolavslutning och avsked till mina klasskamrater som jag förmodligen inte kommer att träffa mer. I så fall av en slump eller om de planerar ihop nåt. Men ändå förmodligen inte.


Efter skolan ringde Sarah mig och sa att hon var i Sverige och ville träffa mig. Så vi bestämde att ses på kinarestaurangen i stan tillsammans med Fia, JD, Malin, Lina och Sarahs pojk.




Stämningen kunde inte ha varit bättre och alla hade så otrligt mycket att berätta om vad som hänt de senaste åren. Kom fram till att det var 6 år sedan vi gick ut nian. Efter det har vi inte vart det tajta gänget som vi var då. Dessa tjejer har en så stor del av min uppväxt. Efter att vi ätit åkte vi upp till Fias föräldrar och satt där och fortsatte att prata. Runt midnatt så blev det dags att åka därifrån och jag kände mig så tung och ledsen i kroppen. Det var en jättejobbig känsla! Jag brukar aldrig känna att jag kommer sakna någonting. Men det här var jobbigt verkligen! Ingenting i världen kan få det att bli likadant som det var under högstadiet, men jag kände verkligen att de här tjejerna älskar jag lika mycket nu som jag gjorde då. De har utvecklats på ett så bra sätt och blivit så bra människor.




Igår var jag i Hjo hos ELIN. Mysig dag verkligen. Slapp dag i solen och vid grillen. Najs som det bara kan vara med Elin helt enkelt. Glimtar av flum kom fram ibland och hade vi bara fått vara lite mer ensamma på kvällen hade det nog kunnat leva ut helt. Massa flum och fniss.

Igår hämtade jag också arbetskläder från Sommarland och träffade veteraner som jobbat där lika länge som mig och till och med längre. Snälla människor som har förgyllt mina somrar de senaste åren. Ser fram emot att få umgås med dem.


Idag har jag varit på katedralskolan och försökt fixa ihop ett slutbetyg. Det är en hel del krångel men det börjar lösa sig tror jag.


Ska komma på nåt roligt att göra på de kikärtor som jag lade i blöt igår. Det blir nog tråkigt nog biffar. Hela frysen är fylld av olika hemmagjorda biffar med grönsaker, bönor och ärtor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar