2012/10/04

Jag gillar bio, men ändå inte.
Bio är en så stor grej för mig, för jag går aldrig på bio.
Jag har så höga förväntningar och förbereder mig som om jag ska åka jorden runt.
Packar massa nödvändiga saker som jag kan behöva och förbereder mig i detalj innan jag går in i salongen.
Mina problem är:

Att äter man popcorn kan man behöva tandpetare, och så kommer man bli törstig av allt salt, så man behöver dricka. Och man blir helt torr om läpparna om man äter popcorn, så man måste ha med sig lipsyl.
Så måste man ha skor som antingen är sköna eller lätta att få av, de får inte heller lukta något ifall man vill ta av sig dem.
Kläderna man har på sig är jätteviktiga, för magen sväller när man äter allt godis och popcorn.
Ska man ha godis så måste det vara något godis som inte prasslar, alltså godis fritt från papper.
Efter allt godis och dricka vill man ha tuggummi som fräschar upp igen.
Ofta kan det bli lite kallt på bio, så man måste ha med sig extra kläder eller en scarf.
Sen så brukar ju mina linser krångla på kvällen, så jag måste ha med glasögonen.
Innan bion måste man se till att vara mätt och ha gått på toa så man slipper lämna salongen i onödan.

Som ni förstår är det en ganska stor process att gå på bio.
Därför är det inte så konstigt att jag både gillar det och ogillar det på samma gång.

Jag såg i alla fall The Bourne Legacy.
Fattade inte så mycket av filmen, men den var ändå jättebra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar