2012/10/01

En kille i korridoren är precis som ett barn. Han har aldrig fått lära sig laga mat.
Det är riktigt synd om honom. Han har enbart ätit på restaurang och kan inte ens koka pasta. Förra veckan lärde han sig laga pizza med hjälp av en italiensk utbytesstudent och nu har han ätit pizza varje dag i 8 dagar. För det är det enda han kan laga.
När jag frågade honom vad han skulle vilja lära sig laga så svarade han: Grekisk sallad.
Då tyckte jag ännu mer synd om honom. Tänk att inte ens kunna göra en grekisk sallad. Som inte kräver någon tillagning utan enbart skära upp olika grönsaker.

Jag gick nyss ut i köket för att koka lite kaffe till mig. Väl där så ser jag att killen använt kaffekokaren. Jag hade lärt honom igår hur man skulle göra och idag hade han vågat testa själv. Det jag hade glömt att säga var att man var tvungen att använda malda kaffebönor och inte hela. Stackare...
2 dl kaffebönor låg i filtret och säkert en halvliter gult vatten i kannan under.

2 kommentarer:

  1. Hahaha!!! förlåt. men jag skratta så jag grät åt det där med kaffet!!! :p

    SvaraRadera
  2. Hahaha!!! förlåt. men jag skratta så jag grät åt det där med kaffet!!! :p

    SvaraRadera