2012/07/11

Måste lära mig att ta kritik på rätt sätt.
Jag tar åt mig för hårt av kritik, samtidigt som jag gör hur mycket som helst för att folk inte ska kunna kritisera någonting jag gör.
Och trots att jag förändrat det som jag fått kritik för, så tycker jag fortfarande att jag är lika värdelös.
Sluta med det!!
Men hur gör man?
Av så mycket positivt de säger till mig så är det ändå bara de två negativa sakerna jag minns och tar åt mig av.
 Det hade varit så skönt att vara fläckfri. Ska man acceptera att man inte är perfekt eller ska man sträva efter att bli det? Man ska väl sikta högt?

2 kommentarer:

  1. Svårt tycker jag, kanske en blandning av att accepteraoch göra sitt bästa?

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du är en helt otroligt fin människa så snälla säg inte att du är värdelös.
    Personligen tycker jag inte om ordet kritik, konstruktiv feedback föredrar jag, vi hanterar det alla på olika sätt, ta del av det, fundera, stämmer det, vad kan jag göra annorlunda, vill jag göra det annorlunda? måste jag? vad händer om jag gör a. b. c. - fundera. Ingen är perfekt, och man behöver inte vara perfekt, vi har alla olika synpunkter på vad perfekt är, vi tycker olika o det är helt ok. Vi gör vårt bästa och lär oss i livets gång, gör det som känns rätt för dig, lita på dig själv o magkänslan..

    SvaraRadera