2012/07/15

13 arbetsdagar kvar.
Sedan har jag en veckas semester och är på väg till London med Elin.

Om någon frågar vad jag gör på jobbet vet jag inte riktigt vad jag ska svara alltid. Jag gör så mycket olika saker. Bäst att bara svara vad man gjort under dagen. De flesta dagarna jobbar jag ett pass där någon sjukanmält sig. Det kan vara i badet, tivolit, städning, lotteri, affärer osv.
Andra dagar har jag fått göra saker såsom:
- Stå i informationsdisken och svara på frågor, ta emot klagomål och hjälpa gäster med lite allt möjligt.
- Blåsa upp så många heliumballonger jag hinner under en dag.
- Släppa in och räkna antalet besökare som går in i parken.
- Rensa ogräs mellan plattor på marken, eller skura bort mossa från asfalt.
- Vara grill-mästare och verka vara kunnig när det gäller hur länge en flintastek ska ligga på en kolgrill.
- Flytta på stenar från en lekplats och sedan slänga dem i sjön.
- Hjälpa borttappade barn att hitta sina föräldrar.
- Stå vid en avspärrning och förklara för folk varför de inte får gå förbi avspärrningen.



1 kommentar: