2011/12/10








Händelserik dag igår.
2 föreläsningar. Den ena om övervikt och fetma och den andra om mat i olika kulturer. Ganska grundläggande information och inte så mycket man inte kunde redan direkt. Skönt.

Efter skolan var det snöstorm och jag kämpade mig hem på cykeln. Jackan var genomblöt när jag kom hem och sminket hade runnit massor runt ögonen. Snabbt hem och hämta vovven som skulle lämnas hos Amanda och Tobias och sedan direkt tillbaka till skolan för Pepparkakshustävling. Jag, Bibbi och Josefine hade tänkt att vi skulle göra nått lätt som gick snabbt; en iglo och lite eskimåer.
Vi fick veta att vi hade två timmar på oss och tog det väl ganska lugnt.
Testade göra om iglon två gånger och misslyckades totalt. När det var ca en kvart kvar av tävlingen fick vi snabbt besluta oss för att istället för en iglo så fick vi göra en pyramid. Gjorde snabbt alla delar och in i ugnen. Klistrade ihop skiten och pyntade den med lite glasyr.
Resultatet av vår skapelse döpte vi till 'Jul i Egypten'.
Det var 8 lag. Vi fick en röst... av Elin som röstade på oss för att hon tyckte synd om oss.
HAHA.
Fail?

Efter det så begav jag mig hem för att ta det lugnt och plugga tänkte jag. Så blev det ju inte.
Elin och jag kikade på tv ett tag och sen kom Emma förbi och vi drog till Origo. Vi hade extrem tur för vi gick dit tillsammans med Tolle så vi slapp stå i kö och kunde nästan direkt gå in eftersom Tolle sa till personalen att jag och Emma jobbade där. Pinsamt värre för mig och Emma och det syntes nog tydligt på oss vilken lögn det var. Men det gjorde bara humöret lite bättre och väl där inne så bjöds vi på varsin drink som hette Ragnhild. Superbra kväll med Emma. Som det alltid blir.

Ikväll är det inflyttningsfest hos Linda som bor 2 minuter från mig. SMIDIGT!
Vädret är: skit!
Snöslask som inte är bortskottat och stackars vovven måste ibland gå i vattenpölar som når upp ända till magen på henne. Min fina fina söta underbara hund.

2 kommentarer:

  1. Kul å se bildena på alla pepparkakskreationer :) Jag tyckte eran var söt iallafall men skit oxå att man inte kan få till en iglo på pepparkaksdeg. Jag tycktemuminhuset var snyggast, vilket vann? stora kramar

    SvaraRadera
  2. Jätte fin bild på dig å Ammi! kramar om er båda

    SvaraRadera