2011/09/15

Såser och redningar

Ännu en lektion i köket. Superskoj det här ju.
Mycket bättre upplagt och planerat än vad det var när jag läste hotell- och restaurang. Nu lär vi oss en sak i taget, inte en hel meny på en gång.
Arbetade tillsammans med Brita och Sofia och vi skulle göra ungefär 6 olika sorters såser och slutligen en soppa på torkad frukt.
Alltihop var mycket enkelt men jättebra repetition och möjlighet att utveckla lite mer.
Jag är inte nån person som gillar att ha sås till mat. Jag gillar ketchup istället..
Kanske beror det på att jag oftast undviker sås till mat då jag vet att de är gjorda av kyckling eller kött i många fall. Eller så är det bara så att sås betyder att man måste kladda ner maten, det gillar jag inte.

Igår fick jag ett brev på posten med en jättefin present i. Tack så mycket underbara du!


Och för att slippa plugga idag så har jag bakat en morotskaka. Tyvärr var det fel på receptet i Vår Kokbok så den smakade inte alls gott. Gillar att vi har den boken som kurslitteratur dock :D
Känns som en av de bästa böckerna man kan ha som kurslitteratur!

Gillar också när det dimper ner ett paket från CDON i brevinkastet :D

2 kommentarer:

  1. Jag tycker också att Vår kokbok är en jättebra grundbok men att den var så bra så att ni har den som kurslitteratur var nog lite överraskande.

    SvaraRadera
  2. När du var liten älskade du att kladda ner maten Anna. Du rörde runt allt till en ända röra. Jag kan säga att alla får inte brev av Celin, det är bara moster som får! kramar

    SvaraRadera