2011/09/09

Gav mig ut för att plocka lingon till raggmunk. Hittade inte så mycket lingon så jag plockade blåbär istället. När jag kom hem satte jag mig för att rensa, vilket skitjobb! Men nu sitter jag här med en fin kopp med blåbärsspoppa som jag gjorde såhär:

typ en halv näve mosade blåbär
3 dl vatten
½ msk maizena
några nypor socker.

Kokade ihop och tjockade till det med lite maizena. Supergooott

Idag är det fredag för den som inte visste.
Igår hade vi lite te och prat hos Emma. Det var himla mysigt!
Ikväll ska jag och de andra till Amanda och kika på skräckfilmer. Kommer bli läskigt värre tror jag.
I morgon är det lördag, intressant. Då blir det först lite tårta som Emma lovade göra i slutet av förra terminen. Och sedan ska vi partaja hos Sandy. Sedan får man se vad som händer.

Helt underbart med rutiner igen.
Bra frukost, ett par timmar lektioner, bra lunch, bra fika, bra middag, bra kvällsmacka, lagom med sömn. Och bara mig själv att tänka på!
Måndag-fredag vet vad man ska göra. Lördag är en självklart dag att umgås med de andra och söndagen är sova och kika på film. Jag gillar det här livet!
Nu ska jag återgå till att kika på Veronica Mars och käka lite gratischoklad från Bryssel

1 kommentar:

  1. Ja man ska aldrig underskatta härliga rutiner :) det mår man finfint av! Gott med hemma gjord blåbärssoppa! kramar

    SvaraRadera