2011/09/28

Förkyld
Försöker bota mig själv med te, vitlök och honung.
Hoppas det blir bättre till helgen.

Superrolig skoldag idag.
Gjorde konsumenttest på dessa saker:
-wokgrönsaker
-pasta
-fryst klyftpotatis
-färdiga potatisgratänger
-grillkorv
-vegetariska halv- och helfabrikat

klyftpotatis

Det man kunde sammanfatta var väl att i blindtest så tyckte de flesta av oss att Felix och Findus märken inte var speciellt mycket bättre än tex. Icas/coops egna produkter. Trots att de är dyrare och ofta har en mer attraktiv förpackning.
Jag och Amanda hade testet om klyftpotatis och man ser ju på bilderna att det är synlig skillnad mellan de olika. (vänster-höger: Coop, Felix, Ica, Euroshopper)

Tipsar systern om en ny veg-produkt från Findus under märket Simply Green. (Den som är i mittersta skålen på bilden nedanför). Den vi smakade var i alla fall gottig och jag ska kolla ingredienserna och försöka göra en liknande produkt hemma.
http://www.findus.se/passion-for-mat/grean-meals/
vegprodukter

I morgon ska jag baka surdegsbröd för första gången i mitt liv. Mycket spännande!!
I morgon: HELG!!
Men först ikväll: 'Bonde söker fru' hemma hos Amanda. En snubbe från Karlsborg och en från Stenstorp med. Det är ju nästan så att jag mår illa när jag hör dem prata. Anton kanske borde kolla på det, fast han lär ju inte ens höra att de pratar någon dialekt..

Börjar bli orolig för att jag tappat bort en kompis helt. Han har bytt nummer, mailadress och tagit bort alla konton i sitt namn på internet. Hur ska jag hitta honom? Det enda jag vet är hans namn och vilken stad hans föräldrar bor i. Det är drygt ett år sedan jag träffade honom senast och jag är orolig för att nåt kanske har hänt? Dumma Alex.. :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar