2011/01/17

Framme i Umeå.
Fick mig en ny kompis på nattåget upp hit. Han skulle också börja plugga och skulle bo bara några hus ifrån där jag bor. Så han hjälpte mig med bagage och ordnade så vi kom med på rätt buss.
Jag kom fram till lägenheten vid 8-tiden och stupade ganska direkt i säng och somnade. När jag vaknade vid 12-tiden så städade jag rummet. Det var ganska sunkigt. Dammigt och skräpigt. Men nu är det fint.
I rummet finns en stor dubbelsäng, en bokhylla, en spegel, en byrå och en stor tv. Perfekt!!
Att hitta till universitetet var svårt. Men jag slapp gå fel och kom i alla fall dit ganska snabbt.
I klassen är det folk från hela sverige. En tjej som haft min pappa som lärare på gymnasiet.

1 kommentar:

  1. Ååh, vad kul!!Jag vill träffa dig! Konstigt att när du flyttar inser man hur mycket man gillar dig!

    SvaraRadera