2010/12/21

Narnia


Förmodligen är det många som såg på tv-serien Narnia som gick på jullovsmorgnar nåt år i början av 90-talet. Jag minns det i alla fall som nåt av det bästa jag någonsin sett.

Igår tog jag i alla fall tag i det och började titta på serien.


Den producerades av BBC år 1988.

För att vara så gammal så tycker jag verkligen att den håller.

Det sämsta med den gamla serien är nog att de har dåligt tecknade figurer som är inklippta. Det var säkert häftigt då den kom ut. Men med tanke på hur fin filmen är i övrigt med alla kostymer och sminkningar så förstör det jättemycket.

Jag vet inte riktigt vad målgruppen för de nyare filmerna är. Lite för läskiga för barn men för barnslig för vuxna.


Passade ju på att se den nya Prince Caspian i helgen också. För mycket våld utan att man riktigt förstod orsaken till allt våld. Eller vad det skulle göra för nytta att döda alla dessa människor/varelser.



Nog om det.

I morgon ska jag träffa Anton!!

Sarah ringde tidigare idag från London och vi bokade in en liten date i mellandagarna.

Så mycket vänner som kommer hem över jul!

Bättre kan det inte bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar