2010/02/09

Tisdag

Idag har varit en bra dag.
-Klippt håret. Och det går att dra fingrarna genom håret utan att det blir en enda trasselboll.
-Lunchade ihop med Jonas. Maten framställd på bordet precis när jag kom dit.
-Pluggade naturkunskap med Lina. Fattar äntligen vad vissa ord betyder.
-Lekte å busade med Celin. Hon försökte mata mig med en köttbulle. Svårt att förklara för en 1,5åring att man är vegetarian. Känns skönt att hon är så fäst vid mig trots att jag varit borta i en så stor del av hennes liv.

Kan inte sluta lyssna på den där låten. Det är den enda som gått på replay igår och idag. Lyssnat på samma låt i flera timmar. Den är så underbart vacker.

Jämt och ständigt vill jag bara prata med Anna. Jag vill vara delaktig i hennes liv. Det är sjukt svårt att ställa om sig från att vara så nära till att komma så långt ifrån varann. Jag mailar så ofta jag kommer på nåt att säga. Varför är det så svårt det här med relationer mellan människor?
Vart jag än är så får jag skuldkänslor. Jag vill vara där min Anna är, men jag vill också vara där min familj är.
Det är straffet man får när man låter sig bli älskad och älskar någon tillbaka.
Men om livet vore enkelt så skulle människan sluta kämpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar