2010/02/22

stay too long.


Mardrömmar varje natt i över en vecka. Vaknar flera gånger och ligger vaken i nån timma. Tänker på hur ensam jag känner mig ibland. Ofrivilligt ensam, men ändå är det ett val jag gjort. Behöver ha någon i samma rum som säger 'god natt'. Någon som inte bara stannar tills jag somnat, utan som finns nära hela natten och märker om jag går upp.

Idag har varit en väldigt bra dag faktiskt. Jättelycklig, men lite ledsam också.
Träffade min första bästa vän Jacqueline, som jag lärde känna när jag var 7 år gammal. Ser henne så sällan, men känner mig så lugn och trygg när jag är med henne. Vi har så många minnen tillsammans. Trots all tid som gått då vi inte umgåtts med varann så betyder hon fortfarande så mycket för mig.
Träffade också Emelie, som jag tycker så mycket om utan att egentligen veta varför. Hon är bara en så otroligt bra person. Delar många minnen med henne också.
Vi tre satt i några timmar och uppdaterade oss om varann, pratade gamla minnen och drömde om framtiden. Helt underbart att få träffa dem.

KBA, jag saknar dig så otroligt mycket!!! Med dig i Sverige så hade jag mått så mycket bättre.. Jag känner mig så kluven.
Det finns inte en enda stad i världen där jag har tillräckligt med vänner. Och jag orkar inte skaffa nya nu när de jag redan har är så underbara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar