2010/02/25

Fingerprints

Först börjar jag med ett låt-tips. Rätt urusel text, men skön festlåt.
3OH!3 - Don't Trust Me

Idag har jag (förutom suttid här halva dagen) även försökt att framställa ost. Närmare bestämt Mozzarella. Spännande att se resultatet i morgon.
Man sa tydligen dra ut, vika, dra ut igen, rulla till en boll och lägga i 85-gradigt vatten. Just nu ligger osten och silar bort vasslen. Smaken och konsistensen verkar vara helt okej. Lägger ut bilder på resultatet (om jag inte skämms över hur dåligt det kan bli) i morgon! :)

Lyckan med att hitta ett jobb verkar vara långt borta. Inte sökt några jobb idag, bara fått ett svarsmail från nåt ställe som skriver "tjänsten är redan tillsatt".

Imorgon ska jag till söta Josefine och förmodligen se på film. Eller kanske bara sitta i hennes soffa och proppa i mig chips eller popcorn. Det är väl i princip det enda vi gör på vardagarna. Tillsammans med henne är jag så onyttig att jag till och med dricker cola som jag inte ens är så förtjust i.

Gott humör idag trots att det inte varit en så speciellt bra dag. Bäst att pusha sig själv så att man inte hamnar i en längre depp-svacka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar