2009/06/25

19

I morse låg jag en stund i solen och tänkte försöka få en jämnare färg genom att enbart sola ryggen. Vet inte om jag lyckades, men det är en skön anledning att inte behöva göra någonting och ändå få någonting gjort.

Innan jag bagav mig till Skövde plockade jag en liter jordgubbar som jag tänkte bjuda Linus på. När jag glatt avslöjar att jag har jordgubbar så säger han att han inte tycker om jordgubbar. Har man någonsin hört någon som sagt nej till jordgubbar för att de inte tycker om det?! Han förklarade att han bara tyckte om den konstgjorda formen av jordgubb som finns i saft, filmjölk osv. Jag förstår mig inte på den mannen. Så utan att jordgubbarna blev uppätna så umgicks vi hela eftermiddagen och hade det bara najs. Tyvärr mest inomhus.
Senare hämtade vi upp några arbetskamrater och åkte iväg till Simsjön. Där blev vi till slut ett gäng på kanske 20 personer som grillade och satt ute och skrattade och pratade. Väldigt mysigt och uppmuntrande. Turligt nog fanns det folk där som tyckte om jordgubbar :)
Vid 11 tiden så tiggde jag skjuts av Johan in till stan.

Man blir så förvånad varje gång man omges av så vänliga människor som man tycker så bra om utan att man egentligen känner dem. Det lyfter ens humör så mycket och man känner lycka inom sig. Så tack till alla vänliga människor som läser. Ni ska veta att ni varje dag ger någon annan människa lycka. Oftast helt omedvetet och kanske genom att bara synas och finnas till! Så fortsätt bara att vara vänlig så blir världen lite lyckligare dag för dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar