2012/05/22

knepigt

Saker jag inte riktigt klarar av:
(jag vet att alla punkter gör mig bara mer och mer fånig)

- Räfflade chips. Smaken spelar ingen roll, det är räfflorna som gör chipsen äckliga. Ju mindre räfflor desto mindre gillar jag dem. Varför? För det är en så onaturlig form!

- Svarta strumpor. För det första så syns det inte om de är skitiga. Men allra viktigast är att man inte kan gå med dem. För när man går i svarta strumpor så ser man hela tiden något svart som rör sig nere på marken. Och det går inte, det stör hela ens synfält!

- Muggar som inte är vita på insidan. Det är så jobbigt att se det man dricker skifta i fel färger. Kaffe ska helt klart drickas i en vit mugg eller ett genomskinligt glas. Färgerna gör att det smakar fel!

- Rött vin i blåa glas. Jag har upptäckt det nu det senaste året att jag inte klarar av det! Färgerna fungerar inte tillsammans! Och jag förstår inte varför vissa alltid envisas med att plocka fram de blåa vinglasen varje gång. Det går bara inte att dricka rödvin i blåa vinglas. Nej nej nej!



2 kommentarer:

  1. haha, vad söt du är anna!
    jag ska tänka på de, att inte bjuda dig på kaffe i mörka koppar eller servera dig rödvin i blåa glas ;)
    (för du ska få en inbjudan hem till mig, till hösten då jag fått mitt eget kryp in.)

    lycka till i pluggandet!

    SvaraRadera
  2. Det där med vita muggar har vi nog fått från mamma som pratat om det hela våran uppväxt. Jag är precis lika dan! kramar om

    SvaraRadera