2011/06/22


Känns som att sommaren är slut.

Semester i skåne och tyskland har varit helt underbart.
Först hälsade jag på Alexandra och Amanda.
Galet mysigt! En ca 40 minuters guidad tur gör att jag nu har 100% koll på Örkelljunga tack vare Amanda.

I fredags for jag ner till Tyskland. Hade raggat upp två främlingar på facebook som skulle ner till festivalen så jag och Vivi åkte med dem, Björn och Linus. Kunde inte hittat bättre resesällskap och både resan till och från festivalen var perfekt.

Vi stannade till vid en taxfreeshop i Tyskland och provsmakade massor av olika sorters sprit. Vin, likör, starksprit, öl, cider osv. Allt möjligt fanns att provsmaka och man fick själv hälla upp det i glaset. Både jag och Vivi gick därifrån lite fnittriga och varma.
Förstår varför svenskar åker på spritresor till Tyskland. Men va underbart att vi inte har samma slappa lagstiftning här! Ingen som kollade ålder eller om man körde rattfull därifrån..

På festivalen campade vi ihop med ett gäng svenskar. Vi hade det mysigt med fyra tält i ring runt ett partytält. Sov underbart i tältet båda första nätterna. Sista natten var hela campingen ett slagfält för gyttjebrottning så vi sov i bilen.

Incubus vart så underbara att jag ville gråta och skratta. Totalt kaos i folkmassan och direkt när de började spela så trycktes jag och Vivi ifrån varann. Vi stod nästan längst fram och ibland tyckte jag nästan att trängseln var läskig. Testade att lyfta båda benen från marken samtidigt, och jag satt ganska fastkilad mellan människorna runt omkring mig att jag kunde sväva ovanför marken flera sekunder.
Vivi lyckades i alla fall hitta mig i folkmassan och återföreningen var ljuuuvlig :D

Foo Fighters, An Horse, Boysetsfire, The Hives, Jimmy Eat World, Gogol Bordello, Two door cinema club, Band of Horses, Sick Puppies, Pulled Apart by horses..


Lämna Vivi är tungt och jag är sjukt deppig idag. Längtar inte till jobbet, Umeå, eller USA. Längtar bara tills jag får träffa Vivi igen.
Underbara älskade Vivi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar