2011/05/17


mår sjukt kass inom mig för jag vet att den här tentan inte kommer att gå bra för min del.
För mycket konstiga saker som inte hänger ihop eller hör till ämnet.
För brett område. Vet inte hur jag ska kunna lära mig allt om vitaminer, mineraler, energigivande ämnen osv. Idag satsar jag på att lära mig allt om vitaminet B12, kobalamin.
Behöver någon slags strategi i hur jag ska lära mig saker.

Som tex. för ett par veckor sedan.
Det jag minns om mineralen fosfor är att man kan drabbas av ataxi och rakit om man inte får i sig tillräckligt.
Raketer låter 'fsshh' när man tänder dem och de ska inte åka taxi.
eller kanske:
K-vitamin finns i mörKgröna grönsaker, tex broCColli och brysselKål. Bra för blodKoagulering och brist kan uppstå vid antibiotiKabehandling. Fungerar som Koenzym i Karboxylering och binder Kalcium. Transporteras av Kylomikroner. Kan bildas av baKterier.


Vego-mässa till helgen. Provsmakning och föreläsningar från Djurens Rätt och Christer Lundberg som jobbar på P3s Christer. Ska bli skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar