2011/04/19

Nu har det gått ett dygn sedan jag började räkna allt jag åt
Och här är resultatet av det:


Frukost - havregrynsgröt
Mellanmål - frukt
Mellanmål - smörgås
Lunch - sojabullar + potatismos
Mellanmål - sallad + fetaost
Kvällsmat - korv + bröd

Till detta har jag druckit vatten
(har självklart haft olika tillbehör till maträtterna)


Totalt har det blivit 2185 Kcal.
Sammanlagd vikt på all mat jag ätit är: 1,46 kg (dryck ej inräknat)



mina slutsatser:
-Jag äter ganska mycket med tanke på hur liten jag är och hur lite jag rör på mig.
-Jag får i mig precis lagom protein i min kost, och trots att jag är vegetarian får jag i mig tillräckligt med de vitaminer som främst finns i animalier.
-Tack vare att jag inte saltar min mat så mycket så får jag i mig ganska lagom mycket salt, bara lite för mycket.
-Jag äter faktiskt ganska mycket järn, så det borde vara så att min kropp har svårt att absorbera det jag äter.
-Den mineralen som jag får i mig minst av är Selen. Men eftersom jag äter kosttillskott så når jag ändå upp till det rekommenderade intaget.
-Att göra frukost tog 3 gånger så lång tid som i vanliga fall och nu har jag suttit 5 timmar och räknat ihop alla näringsämnena. Så det var en mycket tidskrävande uppgift.

Jag ska nog ta och köpa mig en hushållsvåg så jag kan göra det här fler gånger. Jätteskoj var det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar