2011/03/28

Denna vecka tänkte jag ta en helt köp-fri vecka!
Jag inleder med att köpa ett kilo potatis och två liter mjölk.
Men nu så, från och med nu ska jag inte köpa någonting förens på måndag om en vecka.

2 veckor kvar till tentan.
Börjat känna smått panik över att jag kommer misslyckas på alla tentor denna våren. Blir orolig för om jag kommer tvinga bli betalningsskyldig till CSN eftersom jag inte når väntat studieresultat.
Jag är livrädd för att jag inte ens kommer att klara av att utbilda mig till dietist. Jag vill ju verkligen det här!
Det svåra kanske inte var att komma in på utbildningen, utan att faktiskt klara själva utbildningen.
Varför lär man sig så onödiga saker. Som tex. namnen på alla människor man träffar på. När jag egentligen behöver lära mig namn som Pyruvat, Alfakeoglutarat, Succinat, Fosforylering, Alkoholdehydrogenas, Hexokinas.
Och kanske det längsta jag hittat i min bok:
FOSFOENOLPYRUVATCARBOXYKINAS.

:( Dagens middag: Potatismos, senapssås och spenatbiffar med paprika.

biffarna innehåller
spenat, äggula, polenta, paprika, lök, vitlök. Man tar vad man har helt enkelt :)

Helgens onyttigheter med chips, godis, popcorn, kakor, efterätter har satt sina spår. Anna har ont i magen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar