2011/03/08

Idag har jag spelat alfapet med Elin och Björn. Jag fick vinna en gång så jag var nöjd och glad.
Bästa ordet vi lyckades skapa var nog gelegodis.
Sedan gick jag och Björn hem till Terese där vi satt och pratade ett tag.

Dagens kvällsmat blev hasselbackspotatis och quornfiléer i gräddsås med rosmarin och svarta vinbärsgelé. Mums mums!

Kollat på filmen Bully. Verklighetsbaserad film på ett gäng ungdomar som mördar en jämnårig kompis eftersom han mobbar den ene. Läskigt vad människor faktiskt kan göra.
Också otroligt läskigt att en person som bara är i 20-års åldern kan bli dömd till döden.
Man kan undra när man egentligen blir vuxen? Fast det är väl skillnad på vuxen och medveten om sina handlingar. Myndighetsåldern kanske inte borde vara en bestämd ålder, utan vid den tidpunkt i livet då man nått en viss mognad? Hur det nu skulle gå till att ta reda på..?

Grattis alla kvinnor på vår helt egna dag, men jag tycker nog att männen ska få en egen dag också (och kom inte att säg typ "alla resten av årets dagar tillhör ju männen" för det gör bara en bitter människa)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar