2011/02/23

Fixat månadslinser och köpt nya glasögon.
Synundersökningen var lite av en besvikelse för min del.
På lite drygt ett år har min syn försämrats jättemycket och jag förstår faktiskt inte hur jag kunnat använda mina nuvarande glasögon. Till och med de linser jag använder är för svaga.

Idag har jag inte haft mycket för mig förutom att plugga. Småsprang hem efter skolan utan att ha pratat med nån knappt. Allt för att hinna med min tvättid.
Till lunch gjorde jag en brocolli och fetaost paj som blev god trots ett litet misslyckande.
Inte kunde jag veta att formen jag använde inte var tät och all vätska jag hällt på pajen bara rann igenom och ut på köksbänken och golvet.

Det har snöat varje dag sedan i lördags. Fina flingor som sätter sig på träden så att de ser ut som ballongvispar fulla med grädde på.

Känner total hopplöshet när det gäller tentan. Försöker rikta in mig på att lära mig allt om proteiner, kolhydrater och fetter eftersom det känns som att det kommer vara viktigast inför nästa kurs. Jag kan absolut inte få in all den information som krävs. I början kändes det som att jag faktiskt skulle klara av att göra en omtenta. Men nu känns till och med en omtenta som omöjlighet. Jag vet helt säkert att jag aldrig, oavsett hur mycket jag pluggar, kommer kunna lära in allt det här.

Dags för en promenad! Sedan in igen och ge sig på kemin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar