2011/01/24

När jag vaknade i morse tog jag på mig en extra tjock tröja. Det såg ruskigt kallt ut utomhus.
När jag öppnade ytterdörren så hörde jag ett HEMSKT ljud. Det droppade runt omkring mig.
3 plusgrader idag och mulet. Usch!
Ska tydligen bli -10 i morgon igen ;)

Helgen var bra. Corona var ett grymt bra ställe. Lagom ljudnivå så man kunde snacka och bra bar, dansgolv och musik.
Söndagen gick åt att promenera. Jag hade kikat på kartan innan och bestämt att jag skulle gå till vattnet. Jag gick tydligen rätt väg, men såg aldrig vattnet och till slut var det kolsvart ute.
En snabb tanke gick genom huvudet: vad gör jag om jag håller på att frysa ihjäl? Det var väl inte så illa direkt. Rätt skön långpromenad och jag frös inte ens :P
Efter ca 4 km kom jag till en bro, så då insåg jag att jag faktiskt var vid sjön.

Idag har jag lagat chilli sin carne. Med betoning på chilli. Mums var det!
Instuderingsdag och därför var jag mest hemma. Utom några timmar då jag träffade lite klasskompisar på skolan för att gå igenom kemin som jag inte fattar så mycket av.

Någonstans ska jag hinna med att studera
men det finns alltid nåt att skylla på.
som tex:
-i mitt rum kan jag inte plugga för här distraherar datorn
-i köket kan jag inte sitta för belysningen är för dålig
-i vardagsrummet distraherar tvn och belysningen är dålig
Vilka rum är då kvar: toaletten och hallen. Så nej

1 kommentar:

  1. systeryster30 januari, 2011

    skulle det kanske kunna finnas bilder på tårttävlingen eller på ditt boende? nyfiken på hur du bor med

    SvaraRadera