2011/01/31

I morse vaknade jag när min mobil ringde.
Det var härliga Susanna som ringde mig. I somras bestämde vi att vi skulle laga middag åt varann. Nu undrade hon om vi skulle se till att få det gjort någon dag. Hon hade ingen aning om att jag flyttat. Vi snackade länge och uppdaterade varann om vad som hänt och bestämde att jag skulle komma hem till henne när jag är hemma. Så jag får träffa hennes fru Johanna och hennes hund Alexander.
Ser fram emot det massor. Vi har aldrig umgåtts annat än på jobbet men jag tycker så bra om henne!

Dagens lektion började kl 14 och innehöll ett seminarium. Jag fick 4 frågor och lyckades svara på varenda. Skönt att läraren tar tid på sig att förklara och svara på alla frågor man har. Kanske klarnar lite granna då?

När jag kom hem lagade jag mat.
I blandningen ingick:
-morötter
-quorn
-lök
-palsternacka
-kokosmjölk
-cashewnötter.
Kryddade med ingefära, spiskummin, sambal olek och curry.
Det blev mums! Och nu står det två matlådor på kylning på balkongen.

Och som vanligt varje kväll smäller jag i mig en skål med glass.
Sedan jag kom hit har jag ätit 1 liter glass. Det är mycket på två veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar