2010/03/15

fortfarande snö..

Kanske inte helt hopplöst ändå.
Humöret skiftar upp och ner. Flera gånger varje dag. Så små saker kan få mig på dåligt humör. Men ändå så är jag så nöjd.
En klar mognadsgrej. För några år sedan hade småsaker krossat mig och fått mig att må botten i flera veckor och månader. Nu växlar istället humöret och jag mår aldrig så dåligt som jag kunde då.

Skidtur på 7 km idag också. Kommer sakna snön otroligt mycket. På fredag ska det regna. Men jag hoppas ändå på snö i hela mars.

Om jag bara pluggar upp 3-4 betyg så kan jag komma in på den utbildning jag vill. Men det innebär också att jag måste vänta ytterligare ett halvår med att börja plugga på riktigt. Att ha läst mer än 2 år på komvux är inget att skryta med direkt.

Ska man verkligen ödsla tid på att inte göra någonting alls när tiden är så dyrbar? Ska man försöka tvinga kroppen att sova i 12 timmar per dygn för att slippa så mycket vaken tid som möjligt. Det är så fel att slösa på tid i ens liv. Men så undrar jag vad det är jag väntar på ska hända? Och varför jag inte ser till att nåt händer. Svaret är nog bara att jag inte vet vad jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar