2009/07/05

Söndag

Sedan sist har jag varit i Falkenberg och jobbat två dagar.

Åkte till Falkenberg tidigt i torsdags. Kom dit strax efter lunch och Victor ringde mig. Vi bestämde att vi skulle ta en "lunchdate" tillsammans. Så vi satt på en pizzeria i stan och åt å pratade.
På kvällen kom Vivi till stan och vi åt och gick ner på stranden med en flaska vin. Letade efter nåt ställe på stranden där vi passade in. 20-plus-minus-barn. Vi hittade ett ställe med 17åringar och slog oss ner där. Drack vårt vin och umgicks med två vänner till Vivi som faktiskt var 20 plus.
Gick ut på stan, jag var Vivis svans medan hon hälsade på sina vänner.
Fredagen innebar SOLNING! Låg i solen ett par timmar vilket resulterade till två brända skinkor och lite bränt i knävecken. Trevligt att gå och trevligt att sitta ner. När mitt tåg skulle gå på kvällen så tjatade Vivis söta mamma på mig att jag skulle stanna hela helgen och att jag MÅSTE komma tillbaka till dem snart igen. Varför tycker de om mig? Jag är inte alls så duktig som hon verkar tro.

Jobbade 7-17 både igår och idag. Igår med söta Jesper som är en så fiiin människa. Och idag med en ny tjej, Josefine, som var väldigt trevlig och sa att hon tyckte bra om mig redan efter första dagen vi jobbat ihop. Väldigt uppmuntrande :)
Sommarland är så bra, det är så många människor som gör en glad. Kawa som ler och vinkar dit en bara för att få en glad pratstund. Nina som idag kom fram och kramade mig, vi har inte setts på 2 år ju! Johan som stannar till och pratar en stund och senare frågar varför jag inte kunde stannat lite längre och pratat. Jesper som frågar om vi ska gå åt samma håll en bit och skiner upp när jag svarar ja. Hassan som helt oväntat säger att jag är en bra service-människa. Linus som säger halvt på skämt att han jämt "missar" mig som i att han saknar mig jämt.
Allt detta underbara på bara en dag, kan det bli bättre?
(Jag ska läsa de ovanstående meningarna den dagen jag känner mig nere!)
Idag är Anna lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar