2009/05/21

Malmö


Denna veckan har varit så bra!

Måndag- Åkte med Tor och Pernilla ner till Skåne. En sträcka på typ 37 mil som tog 4 timmar. Oväntat snabbt. Var framme i Landskrona på eftermiddaen och jag åkte sedan därifrån ensam till Lund. Villade bort mig på gatorna i Lund. Lyckades i alla fall hitta tillbaka till tågstationen och åkte vidare till Malmö. Vivi slutade jobbet vid 19-tiden så jag gick till hennes jobb. På kvällen så träffade vi hennes kompis Sandra/Olivia och käkade pizza.


Tisdag- jag och Vivi hade en lyxig frukost i folkets park samtidigt som vi kollade på massa dagisbarn som dansade runt en midsommarstång.
Sedan så var jag runt på stan och kollade i affärer och solade medan Vivi jobbade. På kvällen gick vi till en restaurang och träffade tre av vivis vänner.
På natten åskade det (och tydligen så haglade det). Det var lite mysigt men ändå obehagligt att sova på en inglasad balkong när det åskar.


Onsdag- Vivi jobbade såklart och jag var runt på stan och kollade. Gick ut till Västra hamnen där Turning Torso ligger. Efter att Vivi slutat satte vi oss vid kanalen och käkade godis. Så plötsligt så ringer mitt bil-sällskap å frågar om jag kan åka hem och vid 19-tiden så åkte vi från Malmö.


Var hemma i Skara strax efter 22. Jag är så otroligt tacksam över att jag fick följa med dem ner till Skåne. Jag förstår inte varför de är så snälla mot mig. Tycker jättebra om dem! Och inte bara för att de lät mig följa med. De verkar vara två underbart snälla människor.


Önskar att affären Zara skulle finnas i närheten av där jag bor. Ville köpa med mig allt som fanns. Så himla fina kläder just nu. Köpte jättefina skor där.
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar