2011/08/23

Key West



Idag testade vi strand nummer två: Fort Zachary Taylor Historic State Park
Den ligger längst bort ifrån där vi bor och vi blev rekommenderade om att detta skulle vara den finaste stranden.
Stor besvikelse. Stranden var liten, sten blandat med sand, inga palmer på stranden och det var sten på väg ner till vattnet. Vattnet kanske var klart, men under vattnet låg ändå svarta stenar så det var bara mörkt i vattnet.
Men, det gick superbra att simma och sola. Så vi stannade ganska länge och hade det gött.
Ikväll har vi ätit på IHOP, en kedja med till största del frukost och pannkakor.
Om två veckor ligger jag i min säng i Umeå och sover efter en första dag i skolan.

De varnar på TV för en orkan som ska komma in i Florida på torsdag-fredag. Men vi verkar vara i den säkra zonen. Hoppas bara att det inte påverkar vårt flyg på fredag. De har varnat för att vinden kan uppnå typ 57m/s

4 kommentarer:

  1. Finns det vegetariskt bacon som faktiskt smakar bacon? Isåfall vill jag äta det till pannkaksfrukost när jag kommer hem till V-Götland igen eller när jag ska hälsa på i Umeå.

    SvaraRadera
  2. Åter igen jätte fina bilder Anna. Stranden ser juh jätte mysig ut men vad jag förstår hade ni hoppats på dröm stränder, nu vet ni sanningen helt enkelt. När du om 2 veckor ligger i din säng i Umeå så ligger din syster i skara och tycker att det är jätte skönt att kunna ringa dig när som helst å prata, saknar din röst, ditt skratt, ditt prat å din fina personlighet å omsorg. PUSS i massor

    SvaraRadera
  3. Håll er inne när Irene kommer och hoppas att den inte påverkar ert flyg.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. pannkaker kommer man långt på.. =) Håll er INNE

    SvaraRadera