2011/08/22

Key West

Träffade på en bebis-Pigge på väg hem från stranden. Så himla fin var den. Men jag lyckades inte få nåt bra kort på den tyvärr.

Ikväll har vi ätit mat på Outback. Tredje gången vi går till en restaurang i den kedjan (Minneapolis o Las Vegas också). Jag käkade potatismos med grönsaker och champinjoner kokta i rödvin. Mums!

Stranden här på Key West är jättefin. Vit sand och palmer på stranden. Tyvärr var vattnet en stor besvikelse med jätteäcklig botten och sjögräs överallt. Vi hoppas på att den andra stranden vi ska till i morgon är bättre. Idag var vi på Smathers Beach som är den störst och den som ligger närmast hotellet.
Vi stannade i mindre än 3 timmar men jag brände mig ordentligt på låren. Blä. Så nu har jag ett snyggt rött band längst med hela baksidan av benet.
Resten av dagen spenderades vid poolen. Dumt nog så tycker jag faktiskt bättre om att bada i poolen än på den stranden vi var på. Det är inge vidare när man inte ser botten och det bara är grumligt.
Vattnet här är lite kallare än i Miami men solen brände som sagt rätt mycket.



2 kommentarer:

  1. Hej!
    Använd den blå salvan på dina röda lår.
    Maten du åt verkade riktigt god, vad önskar du när du kommer hem?

    SvaraRadera
  2. Jg vet juh att du är en badkruka så det hade nog passat mig kan jag tro. En bebispigge är juh så söt så man smällter, men kan tänka mig att det är svårt att fånga på bild. Ja vit sand å havet bränner sönder än om man inte är ordenligt smörjd, annat än poolens bränna det. stora kramar

    SvaraRadera