2012/09/13

Plugga går ju sådär.
Särskilt när man har en hel helg att se fram emot.

Har lagat mat i skolan idag. Konsistensanpassad kost. All mat nermixad till puré.
Jag vill aldrig bli så gammal och sliten att jag inte kan tugga, inte svälja, inte känna smak/doft, inte stänga munnen, inte ta upp mat på en gaffel, inte lyfta en kaffekopp, inte öppna kylskåpet, inte smöra min egen macka, inte få bestämma vad jag ska äta..
Usch va hemsk det är för vissa äldre som inte kan ta hand om sig själv.
Tänk då vilken frihet det är för en människa att bara kunna göra en så vanlig sak som att köpa och välja sin egen mat.

1 kommentar:

  1. Om det blir att någon behöver ta hand om mig så, önskar jag att det är jättefin personal för att få en så fin tid som möjligt. Vi får njuta av alla våra egna val i stunden NU. Kram

    SvaraRadera