2011/10/04

hund

Nu händer det grejer här.
Jag ska väl inte bli för glad i förväg och planera hela mitt liv.
Men det är svårt att sluta tänka på det.
Kan inte sova eller koncentrera mig på nåt. Det enda jag tänker på är den där hunden.

På lördag ska jag ta tåget upp mot Bastuträsk. Sedan taxi till en liten by några mil därifrån. Där ska jag kolla på två hundar som är till salu. Jag ska såklart bara ha en i så fall, men det är ju bra att det finns två så man kan välja. Det är två halv-vuxna hundar på två år. Så det är mycket som måste stämma in ju. Det kan hända så mycket under de där 2 första åren som kan ha förstört hunden. Eller i alla fall saboterat så mycket att inte jag kan rätta till det.
Jag tar med mig Amanda på resan, för jag vet själv att jag inte kommer kunna titta kritiskt på saker och ting. Det är svårt att göra det när man blir kär och bara vill ha någonting så himla mycket.

Jag är smått nervös och lite rädd för hur söndagen kommer bli. Antingen är jag förkrossad och ensam, eller så har jag en hund som jag precis lärt känna och som jag egentligen inte förberedd på att ta emot.

2 kommentarer:

  1. sv: Nej jag kom på att jag inte gillar varm paprika. Jag gillar om det är i en gryta men inte ugnsstekt.. haha. Men jag åt upp fyllningen och åt ett knäckebröd till :)

    SvaraRadera
  2. Ahaa, ja trodde hunden fanns lite närmare än så! Ta med den andra till mig!

    SvaraRadera