2011/10/21

Ammi





Eftermiddagens promenad gick till ett av mina nya favoritställen. Det går en fin promenadstig i skogen mellan Tomtebo och Carlshem. Stigen går både upp och ner och man kommer upp på en fin kulle med utsikt över Umeå.
Ammi sprang lös utan koppel och var så duktig! Varje gång mina steg stannade för att jag skulle fotografera så stannade hon och vände sig om. Väldigt uppmärksam och lydig. Hon verkade älska det och efter ett tag kunde även jag slappna av när jag såg hur duktigt hon gick med mig.

Under dagens lektion tillagade vi köttbullar och köttfärssås. Jag förstår inte hur man kan äta det efter att ha känt lukten av det. Höll på att kvävas när jag kände lukten. Fy så otroligt äckligt det luktar!!
För varje ny sak man lär sig om livsmedel så känner jag mig bara mer och mer säker på att det är rätt att vara vegetarian, för min del alltså. Ni andra kan få fortsätta äta era prutt-bullar. BLÄ.
Nu ska jag trycka i mig en chokladboll och börja plugga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar