2011/10/16

Ammi


Fortsätter med att skryta över min underbara hund.
Så extremt duktig är hon. Igår var vi på en jättefin promenadrunda där vi klättrade upp för ett berg och hade utsikt över skogen och lite delar av Umeå. En jättevacker plats. Det finns så många vägar att upptäcka och ibland vill jag inte gå in från promenaden. Varje stig har flera avstickande stigar som man inte vet vart de leder. Men det ska jag ta reda på.
Jag har inte tyckt om hösten förut, men nu tycker jag det är helt underbart. Solen värmer, man kan gå överallt och det är inga småkryp ute. Så fort snön kommer så försvinner ju många stigar och vägar man kan gå. Men nu kan man gå överallt. Och Ammi älskar det.

Jag har bara haft henne i en vecka nu, men hon betyder så mycket för mig och hon tycker så himla bra om mig. Jag hade inte vågat hoppas på det. Helt underbart är det.

Idag ska jag nog plugga mest hela dagen och sedan ska jag till Daniel och kika på film. Ammi gillade Daniel jättemycket. Så hon har nog inget emot att följa med.

2 kommentarer:

  1. Så söt hon är o vad glad jag är att hon trivs med dej. har du bytt namn på henne eller är det ett smeknamn? kram Carina

    SvaraRadera
  2. Sötis fisan, ska bli så kul å träffa henne i jul, längtar! Jag älskar hösten å alla promenader, solen, kylan, det friska och alla fina färger. stra kramar

    SvaraRadera