2011/08/12

Tijuana





Fick tusen frågor av polisen vid gränsen över till USA. Några sekunder där blev jag nästan orolig över om jag skulle få komma in i deras underbara amerikanska land igen. Men jag tror han retades lite med mig, för han smålog lite tyckte jag mig se.
-Hur länge har du varit i Mexiko, vad gjorde du där, har du köpt några droger, drukit alkohol, fört över massa pengar över gränsen, vad har du i väskan, vart flög du från när du kom till USA, när ska du lämna landet...
Tur för mig att jag är en laglydig flicka så jag fick komma in i landet igen.
Pappa, du behöver inte vara orolig, jag överlevde Mexiko.

Man inser hur handikappad man blir i ett land där man inte förstår språket och där invånarna bara kan spanska.
Billigt som attan. Tvårätters middag för typ 8 dollar. En 50 lapp hemma alltså.

Soligt och fint i Mexiko, varmt också. Men så fort vi gick över gränsen till USA igen så blev det mulet och lite kallt. Så poolen på hotellet står fortfarande orörd, och havet har vi bara sett från bussfönstret.

2 kommentarer:

  1. Lina Syster12 augusti, 2011

    BILLIGT ÄR GOTT ;) HIHI, det ser juh ut som det är grönsaker på maten oxå. jag hade oxå blivit nervös för en så utfrågande gubbe även om han log. Fin bid på dig å maten! Stora kramar

    SvaraRadera
  2. Ser betydligt bättre ut än det du och Lina lagar i kaffebryggaren. Hejja Mexico!!

    SvaraRadera