2011/07/26

kaktus-skogar och väderskillnader


Åkte dagsbuss från Phoenix till Flagstaff. En resa på omkring 3 timmar. Mycket fint att se omgivningen, men så tråkigt och jobbigt det var att åka dagbuss. Trots att resan var mycket kort och landskapet helt otroligt vackert så tröttnade man snabbt på att åka.

Framme i Flagstaff så var det svalt ute och mörkt. Första behagliga kvällen vi varit med om på resan. Det var kanske 25 grader och precis lagom svalt att gå i en tunn klänning.
Underbart att vara tillbaka i Flaggis. Min förra resa hit var helt underbar. Fin stad, skönt väder, vackra människor, Buffalo park. Och jag minns en liten hund som hette Jasmin som jag fick sitta och gosa med i framsätet på en flakbil.
Om Anna eller Elin läser så kan jag informera att jag tror till 99% säkerhet att jag såg den rosa amerikanaren som vi blev hämtade på stationen i. Visst sa de på hostelet att det var den enda rosa amerikanaren i Flagstaff? Den hade i alla fall en reg-plåt som började på PINK.

Vi tog stadsbuss nummer 3 ut till hotellet men fick gå tillbaka en hållplats för att kartan vi fått inte stämde. Men det var behaglig temperatur så inga problem.
Hotellet är av den lyxigare varianten vi valt. 400 kronor natten med fräscha rum och inomhuspool med jacuzzi. Älskar när USA är billigt!!
Vi bokade därför två nätter på hotellet.

Vi hoppas kunna hyra bil och åka upp till Grand Canyon när vi är häromkring,
Det ska kanske åska typ varje dag verkar det som. Jag vet inte om det är positivt eller negativt om man ska till Grand Canyon. Men det skulle vara så otroligt häftigt att se blixtar i det området. Fast frågan är om man vågar gå ur bilen i så fall?


(Bilden ovan är tagen från bussfönstret halvvägs mellan Phoenix och Flagstaff.)

2 kommentarer:

  1. Lina Syster26 juli, 2011

    Skönt med lite svalare för er. Jag är juh jätte nyfiken på det lyxiga rummet anna, önskar bild!!! Säckert jätte vackert med grand canyon med åska bara det håller sig på avstånd. Spännande att se vad det blir för bilder av det, längtar efter ny uppdatering... kram

    SvaraRadera
  2. Jag är väldigt avundsjuk. Vill också åka till knäppgökarnas land och äta fet mat =)
    Fina bilder tar ni också.

    SvaraRadera