2011/07/27

Flagstaff

Blev inte riktigt som vi tänkt oss med Flagstaff. Berodde mest på en miss i planeringen som vi trodde vi kunde lösa på kortare tid än det egentligen gick.
Därför åker vi vidare till Las Vegas UTAN att ha åkt upp till Grand Canyon.
Men vi hoppas kunna ta det senare under resan. Vi ska stanna 4 nätter i Las Vegas så vi borde ha tid att göra en dagstur till Grand Canyon. Vi har kikat lite på att eventuellt åka till North Rim istället för södra som jag tror man vanligtvis åker till när man utgår från Flagstaff.

Igår gick vi i gamla stan i Flagstaff och jag njöt.
Stan är liten mysig, gammaldags och ren. Kände igen mig överallt och det var skoj att se de ställena jag varit på innan. Restauranger och affärer jag varit på för 4 år sedan.
Gick in på Hostelet som jag bodde på då och frågade efter gamla gästböcker, och efter en stund sa killen att de hade ett litet arkiv. Så jag började leta i böckerna och hittade det jag, Elin och Anna skrivit när vi var där.

Vädret igår var lite tråkigt men ändå uppfriskande. Vi gick in till centrum, ca 3 km, och på vägen öste regnet ner delvis. Stackars Lina hade inga regnkläder och blev pissblöt.
Senare på eftermiddagen var det solsken men ändå bara runt 23-25 grader tror jag.
Bild på när Lina pekar på vårt hotellrum :)

Ikväll vid 8 tiden är vi framme i Las Vegas, där ska det vara 40 grader igen. Resan dit tar ungefär 6 timmar och tyvärr ska vi ju åka dagtid. Kommer bli lite trist, men så illa är det inte.

2 kommentarer:

  1. Lina Syster27 juli, 2011

    Ja det trodde du väll aldrig för 4 årsen att du skulle komma tillbax till exakt sama gästbok :) Men lyxrummsbild då? Idag har vi äntligen vart å badat i sjö, NÄS, det har vart soligt å varmt i skara idag :) NÖJD! Fina stadsbilder tycker jag. Ta hand om dig nu vännen! Stoa gosiga kramar

    SvaraRadera
  2. GO ALL IN.... =)

    SvaraRadera