2011/08/09

På bussen i Santa Ana. Någonstans på västkusten alltså. Klockan är 7 på morgonen och vi har åkt sedan 11 igår kväll tror jag.
Jag är hungrig, och tyvärr pigg. Måste sova lite innan vi är framme, annars är hela dagen förstörd.

Äntligen en buss med internet.

Sista dagen i San Francisco så gick vi över Golden Gate Bridge. Den är typ 2,5 km tror jag och vi gick fram och tillbaka. Duktiga flickor. Vi hade tur för det var ganska varmt. Det räckte med att ha på sig 2 linnen och 3 långärmade tröjor. Blåste lite men var i alla fall soligt.
Ju längre söderut man kommer desto mindre engelska är det. Det mesta häromkring står på både spanska och engelska.

I San Diego ska vi bo vid Imperial Beach. Ett par mil söder om San Diego och ganska nära mexikanska gränsen. Förväntar mig att inte en människa kan engelska där.

Träffade en tjej från Umeå igår när vi satt på busstationen i San Francisco. Då fick jag lite akut Umeå-längtan. Men det är inte långt kvar till skolan börjar nu. Ska bli underbart skönt att få börja plugga igen.

Mer uppdatering i San Diego :)

2 kommentarer:

  1. Ojsan vad det lutar!! Hoppas att ni får det lite varmare framöver. Hoppas vi hinner ses inann du åker igen när du kommar hem.

    SvaraRadera
  2. Lina Syster09 augusti, 2011

    Härligt att du fått tag på internet igen så man kan läsa vad ni gör igen, kul å se hur nästa boende är, har Lina läst spanska kanske? kram

    SvaraRadera