2011/08/02

LA

GRATTIS SYSTER OCH JONAS!

Igår var det en heldag på stan.
Först Hollywood Blvd.
Sedan Beverly Hills.
Och slutligen solnedgång över havet vid Santa Monica.
Behöver man ens fråga vad jag tyckte var bäst.

Havet var kallt! När solen började gå ner vid halv 8-tiden så började det även bli kallt i luften. Och när vi kom hem till hotellrummet vid halv 11 ungefär så var det BARA 21 grader ute. Brrrr. Vi är inte vana vid den här kylan ännu eftersom det var typ 35 grader på natten i Vegas och har varit det på nästan alla ställen vi varit på i USA.

Idag är Lina på Universal Studios och jag hade tänkt bege mig ut i downtown och kanske besöka något museum eller någon fin park. Får se vad det blir idag helt enkelt!

Till systern:
varför jag ogillade LA är att det är sjukt långa avstånd överallt. Staden är gigantisk och det finns rätt många läskiga och farliga platser. Hollywood är överskattat och det där med att kändisar bor lite här och där är inget jag tycker är så häftigt. Det positiva är väl stränderna.
Men efter igår har jag en lite mer neutral bild av stan :)


Hotellet har bästa frukosten hittills.
Förutom muffins och donuts finns det även riktig frukost som: mjölk, flingor och rostat bröd.
Dessvärre bor vi i ett rök-rum som stinker ganska illa, rent är det inte heller för vi hittade en cigarettfimp på golvet.

1 kommentar:

  1. Lina Syster02 augusti, 2011

    Gulligt av dig att du kom ihåg oss, vi har haft en super härlig dag med, picknick på ängen, bröllopstårta, bad och kärlek :) Tyckte att det var en stark känsla att HATA en stad så derför var jag tvungen att fråga varför, men jag förstår dig Anna. GÖTT med riktig frukost, äntligen!!!! Önskar du nån speciell mat när du kommer hem så säg till så fixar vi det, du är absolut värd riktig mat när du kommer hem! Stora kramar Lina & Jonas

    SvaraRadera