2011/07/20

Chicago

Nu är vi i Chicago och bor i ett ganska skabbigt kvarter söder om staden på South Michigan Avenue.

Det är enligt väderprognosen ca 92 grader Farenheit. Svettigt och ganska jobbig luft. När vi kommit fram till hotellet efter bussresan, som för övrigt varade i ca 14 timmar, så var vi helt döda och somnade på sängen. Vi vaknade inte förens halv 7 på kvällen och kände att vi borde gå och äta, eftersom vi varken ätit eller drukit någonting på hela dagen.

Vi käkade på restaurangen intill hotellet, Pears Place. Enbart svarta människor i detta området och restaurangen serverade mat från syd-staterna. Mycket trevligt ställe faktiskt.

Det där med att vara vegetarian i det här landet är inte alltid så lätt. Tycker synd om Lina som tvingas in och ut ur restauranger bara för att jag måste kolla menyerna innan vi sätter oss.

Igår gick vi till en kycklingrestaurang och jag frågade om de hade någonting som var vegetariskt. Servitören rabblade upp:

-Vi har kalkon, vi har lax, vi har tonfisk.

Ja, tack för det då. Så jag frågade om de hade någon sallad. Servitören fick prata med kökspersonalen för att kunna svara på frågan. Men, jo, de kunde nog fixa en grön-sallad åt mig.

Behöver jag ens säga att vi inte åt på den restaurangen..?

Väderprognosen säger 103 grader Farenheit i Minneapolis, vårt nästa stopp på resan. För att översätta det i våra grader så är det runt 40 grader. Hett hett!

1 kommentar:

  1. Lina syster21 juli, 2011

    Galet varmt och värmen plus att bråka om att få tag på veg mat gör juh än galen. Underbara Sverige som äns vet vad vegetarisk kost är, jobbigt för dig anna! jag vet hur irriterande det är. Ska väll inte vara så svårt med veg mat???? Förstår att ni just nu är i resandet och försöka ta igen er lite efter allt resande å bussitser. Varje dag längtar man efter att gå in på din blogg å läsa vad ni gjort :) puss min kära syster

    SvaraRadera