2009/04/26

I have tried to shine in the darkness

Igår var det en fullspäckad dag ändå. Lite planerad och lite spontan. Mycket bra alltså.

Först firade vi mormors 75års dag. Det var nog lyckat. Mormors syskon och morfars bröder var på besök. Inte träffat morfars bröder sedan morfars begravning. Och mormors syskon är så olika. Hennes syster är så underbar, som en extramormor för mig.



Celin har inte riktigt kommit på det där med bordsskick ännu, kanske för att hon inte behöver tvätta sig själv efteråt eller för att hon inte vet hur hon ser ut. Charmigt med gröt överallt är det ju iaf!

Efter kalaset åkte jag till Hjo där jag träffade Elin+pojkvän+deras kompisar. Satt ute en stund tills det blev kallt, sedan trängdes vi allihopa i soffan. Åkte därifrån vid 23:30. Dumt nog passade det inte med nån buss vidare till Skara, men tur nog så stannar bussen utanför Linus hus. Så jag gick dit å sen gick vi och åt på modegrillen. Sågs bara nån timma, men jag är jätteglad att han ville offra lite speltid till att umgås med mig :)
Han sa nåt typ: "det är tur att man får tid att träffa både flickvänner och vänner och dig på samma vecka."
Haha, då undrade jag vad jag räknas som. Jag är nog bara Anna som inte räknas till gruppen vänner. Och det är helt okej tycker jag!

På torsdag ska jag kanske träffa min KBA.
Inte sett henne på över 4 månader. Det känns lite nervöst men jag längtar så. Vi pratar knappt någonting. Jag saknar hennes sällskap så otroligt mycket. När man tänker tillbaka på det så har vi väldigt mycket som vi delar. Vi bodde liksom tillsammans i samma rum, i samma säng (haha) i ett halvår. Hon tycker om mig och vill vara med mig trots alla mina dåliga sidor; min butterhet, mitt morgonhumör, mitt kassa självförtroende, min blyghet, min avundsjuka, min snålhet, min envishet..

Påminnelse för mig själv: http://www.youtube.com/watch?v=ELRD8ZMYmrA

På torsdag är också sista riktiga dagen i skolan. Jag har en vecka kvar i skolan! Det känns så konstigt. Sista månaden har jag kännt att jag faktiskt tycker väldigt bra om mina 3 klasskamrater och vissa lärare kommer jag att sakna mycket.

Idag är det söndag, söndag betyder lite skolarbete, mest sitta vid datorn, vara sunkig från gårdagen och bara göra mest ingenting.

Föresten, hur ORKAR folk vara så kära?! Haha, jag skulle bli så otroligt trött på allt gulligull. Jag skulle aldrig orka med att vara så snäll å gullig, eller umgås med någon som försöker vara sådär gullig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar